onsdag 28. oktober 2009

Uka som gikk - i bilder...masse bilder!

Vi begynner med de bildene som er tatt sist...
Disse to ble tatt på mandag. Sønnen vår Kevin Nikolai og den ene papillonen, Kaisa. Kan vel trygt si at han er godtatt av vår 4bente flokk for leeenge siden ;)

*nusse på*
Elgjakta på lørdag
Så noen bilder ifra jakta jeg og Steija var med på. En fantastisk flott tur selv om det ikke ble felt elg denne dagen. Vi fikk iallefall gått noen ferske elgspor. Steija var helt i 100! Flinke jenta mi!
Vi fikk også sett hvordan en ekte elghund jobber. Gutten som var med på jakta,hadde los i hele 4timer! Desverre var det los på ei ku han hadde...ikke kalv, som det eneste dyret jaktlaget hadde igjen å skyte. Må si jeg er imponert over hvor flott denne hunden jobbet! Og hvor utholden den var! Den hadde på seg GPS,så vi kunne hele tiden se hvor han var. Det var litt mer enn et par km han løp ja! Fikk nesten lyst på grå elghund, jeg ;p

Soloppgang i Leksvik

Elgkua fattern skaut forje helg

Pappa kommer ifra post

Et vann jeg og Steija gikk rundt

Ser du elgen,Steija??

Tuuuusen takk mor, for at jeg fikk bli med på jakt!


Fjæratur på fredag
Vi er så heldige å ha sjøen som en av de nærmeste naboene. Da må man selvfølgelig ta turen ned dit nå og da. Steija er glad i å bade når vi også bader, men synes tempen i sjøen er litt for kald til at man lurer seg ut i nå ;) Arwen kan godt finne på å vasse litt. Kaisa synes også det er morsomt å bade hvis hun har en god grunn for å gjøre det. F.eks. at det ligger et pipedyr ut i sjøen å dupper...da MÅ hun bare ut i ;) Ayla er vel den som like vann/sjøen minst. På fine dager kan hun vasse biiiitte-litt,men that's it! På denne turen hadde vi med oss et av mine tantebarn, Pernille, samt hunden til mine foreldre, Lady. Blanding av jämthund og svensk/hvit elghund. Om hun liker å bade?? Tror bildene kan fortelle det ;)

På tur ned til sjøen

Full fart i fjæra
Kaisa synes det er morsomt,iallefall!
Fint vær denne dagen også

Vasser litt
Gubben var også med

På tur ut for å hente pinnen

Fant den!
Arwen vil også ha pinnen!
Godt å bade ja!
Pernille og papillonene


Vår faste turplass på torsdagen
Her er bilder ifra en av våre maaaange turer til denne plassen. Er et stoooort tre opp i skogen oppafør der vi bor som vi titt og ofte går til. Utsikten over fjorden. Ser både Inderøya/Straumen, Verdal'n, Levanger og Skogn. Bare Arwen og Steija som var med på denne turen. Kaisa og Ayla var på en anne tur.

Deler av utsikten er av Aker på Verdal'n
Heldig med været på denne turen også

Minste-jenta

Arwen i farta

Dronninga mi




5 kommentarer:

  1. Så flotte bilder!! Veldig fint tur terreng dere har! Kjempe koselig å lese om uka deres!!
    Kommer nok innom en annen dag åsså!!
    Ha en fin dag og uke videre!!

    SvarSlett
  2. Så gøy å få være med dere på tur:o)Flotte bilder av vakre hunder, barn og naturen rundt. Du har litt å tilby flokken din du Eva, både to og firbente:o)

    SvarSlett
  3. Hos dere skjer det noe hele tiden. Spennende å få være med. Og masse flotte bilder. Nydelig bilde der Steija slikker deg på kinnet.

    Ha en fortsatt fin uke!!!

    SvarSlett
  4. Så fine og stemningsfulle bilder :o)
    ..jeg har spart på denne linken her..kanskje du vil prøve også: http://somminedagerer.blogspot.com/2008/11/hvordan-lage-store-bilder-i-bloggen.html

    Jeg har aldri vært på jakt, men det var NESTEN så jeg hadde lyst til å skyte fugl for spetsen min. Utrolig fint å se hvordan hundene jobber og stortrives med det de er skapt for.

    Han er en heldig liten fyr, han sønn din òg :o)

    SvarSlett
  5. Flotte bilder.
    Det er dette som er LIVET, nyte den flotte naturen sammen, med hund. Naturopplevelser uten hund er bare halv opplevelse.
    Jeg er litt misunnelig på den GPS'en til den grå elghunden! " Jeg har lyst på sånn GPS som de bruker på hund" sa jeg når en nabo var på besøk. " Men dere trenger jo ikke det, Benita er jo så flink til å holde seg nært dere" sa naboen. " Nei, ikke til hunden, til kjerringa så æ finn ho når ho går sæ vill" sa gubben min, og naboen knakk sammen i latter. Stedssansen min er nemlig ikke bestandig den beste, tihi. GOD HELG!

    SvarSlett