lørdag 23. januar 2010

God helg :)

Ikke så mye som skjer hos oss om dagen…eller…det skjer noe stort sett hele tiden,men det er så og si det samme hver dag ;)

Vi har så smått kommet i gang me lydighetstreningen igjen. Og godt er det – for det trengs! Synes ikke det er så lett å motivere seg til trening når det er på det mørkeste ute. Men nå som dagene blir lengre,kommer også motivasjonen sniiiikende :) Herlig! Arwen er iallefall super-gira på å trene! Det er vel egentlig Steija også,men hun har litt vanskeligheter for å konsentrere seg :p Så her må det kontakttrening til! Har planer om å stille iallefall Steija til LP-konkurranse i mars. Håper seff på opprykk… Gjenstår å se om vi får trent nok til å stille Arwen i klasse 2.

Har også meldt på Steija til blodsporkurs i april. Gleder meg allerede! Håper vi får henne godkjent ettersøkshund i år…og hvem vet – kanskje vi prøver oss i konkurranse også ;) Er bare tiden som setter en stopper for det, og med 4 hunder og en AKTIV gutt på 8 mnd,så har døgnet 10 timer for lite!

I dag har vi kosa oss på tur :) Et par bilder ble det også… Får visst nok aldri for mange bilder av de 4beinte ;) Ønsker alle en fortsatt god helg! Kos dere masse med de 4beinte!

180110 004230110 053     Elgen har også vært ute på tur…

230110 055

230110 044

230110 046

Her var lillegutt med oss på tur – for første gang i bæremeisen. Han er vel kanskje enda litt for liten til den,men vi pakket godt med pladd o.l. rundt han,så han satt da ganske bra. Han må vel ha en mnd til på å vokse,så kan han bli med på lengre turer i bæremeisen :)

230110 015

5 kommentarer:

  1. Så fint å ha med lillegutt på tur. Bæremeisel er kjekt å ha. Da kan han bli med mye.

    Klart at mørketiden gjør ting litt vanskeligere, men nå merker jeg at dagene er blitt ørlitegrann lenger og får tid til litt mer ute. Da blir det også moroere å trene litt.

    Spennende med kurs da. Håper vi får lese litt om det når du begynner og med litt bilder. Dere gjør det så bra i lydighet at de planene klarer dere helt sikkert.

    Du er flink til å ta bilder og å se motiver. Jeg gleder meg til flere!!!!! :)))

    SvarSlett
  2. Takk for det,Nina! Jeg har alltid kamera med meg når jeg er på tur...vet aldri hva man møter på som kan være interessant å ta bilde av. Og møter man ikke noe,så er det alltids hundene man "knipse".

    Ja,synes det er herlig at dagene er blitt litt lysere! Motivasjonen kommer tilbake,og man begynner å legge planer for året :) Får se hvor mange av planene man får gjennomført :)

    SvarSlett
  3. Lykke til med treninga framover! Nyt dagene og lyset etterhvert som det kommer! Du har vel hørt at det er meldt ekstremvær nordpå nå? Ask kommer! Surr dere fast!

    SvarSlett
  4. Det blir spennende med blodspor-kurs, og anna trening framover.
    Hvordan går det med kloa til Steija??

    SvarSlett
  5. Ragnhild: Ja,har fått med meg at Ask kommer :) Skulle ønske jeg var der oppe... Jeg er vel litt rar sånn sett: Jeg ELSKER uvær! Etter å ha bodd 15 år på Finnmarkskysten har jeg fått med meg mange stormer og orkaner! Ja,de kan skape mye ødeleggelser,men også mange utrolig flotte naturopplevelser! Husker vi brukte å sove i kjelleren når uværet herjet som værst...i frykt for at taket skulle bli tatt :p Om jeg var redd? Aldri! Syntes det var kjempespennende! Likte også godt å sitte i stuvinduet å se bølgene som kom inn over havna og som slo over moloen. Vi hadde "gjettekonkurranser" om hvilken sjark som først kom til å rive seg løs ifra fortøyninga :p
    Nei,jeg savner virkelig å bo i Finnmark! Spesielt på denne årstiden! jeg elsker vinteren - og stormene som følger meg :)

    Nøve: Det går bra med Steija :) Hun er fritatt i fra alle turer fremover ei uke eller to,men borsett fra det,så ser det ut til å gro greit og hun plages ikke :)

    SvarSlett