mandag 16. januar 2012

Drømmen om Draugur

En “småpikedrøm” jeg har hatt hele livet mitt er å få egen HEST! Interessen for hest fikk jeg da bestevenninna mi fikk hest når jeg var 7-8år. Har alltid vært fasinert av disse vakre dyrene! Når hun fikk hest, var jeg titt og ofte med henne i stallen, og lærte meg raskt hestestell, å ri, om sykdommer osv osv… Jeg var hekta! Og har vel siden vært det. I voksen alder har det desverre blitt mindre tid til dissa vakre dyrene + etter at jeg flyttet fra trøndelag og ned hit, har jeg ikke kjent noen med hest. Men i sommer fikk jeg spørsmål ifra ei venninne som da ikke hadde egen hest,om jeg ville være med å ri sammen med henne – låne en hest i stallen hun brukte å være. Så var med henne flere ganger, og fikk da ri på flotte Draugur. Og som navnet kanskje hinter til, så er han en Islandshest. 5 år,om jeg ikke husker helt feil.

Har ikke vært i stallen siden i sommer, men så kjøpte denne venninna seg egen hest, og inviterte meg opp i stallen, og vi tok oss en ridetur. Og var ingen tvil om at Draugur kjente meg igjen. Kom rett bort til meg for å snuse,og var ganske klar for tur Smilefjes Finnes nesten ikke noe bedre enn å sette seg på hesteryggen og bare nyyyyyte turen. Eneste som manglet var hundene Smilefjes som blunker De fikk ikke bli med denne gangen, men en del av min drøm er å ha egen islandshest og dra på tur med den og hundene. Og å la guttongen få vokse opp med hund, katt, hest…og kanskje en sau eller to Smilefjes som rekker tunge

Akkurat nå så blir nok bare med en “drøm om Draugur”. Men EN gang…i fremtiden…SKAL jeg ha meg min egen Draugur!

draugur


* Drømmer må man ha *

1 kommentar:

  1. Må ha vært en god følelse da hesten kjente deg igjen!
    En fin drøm du har. Håper den går i oppfyllelse :)

    SvarSlett