mandag 31. mai 2010

Ålesundtur :)

I helga var vi i Ålesund på utstilling. ELSKER byen! Tror det må være en av Norges fineste byer – anbefales! Og på forhånd…beklager et litt rotete innlegg ;)

Vi kjørte nedover/bortover på lørdagen. Valgte å kjøre over Dovre via Åndalsnes da det er maaange år siden jeg har kjørt der. Og far min,som var med som sjåfør/hundepasser,har aldri kjørt til Ålesund den veien,så selv om det ble litt lengre,så var det absolutt hvert det! Utrolig flott natur som t.o.m får to “nordlænninga” nesten(!) målløs! :)

310510 022 310510 031 Trollveggen til høyre

310510 041                                                       Meg og Trollveggen (^^,)

På søndagen var vi tiiiiidlig ute! Hater å stresse (noe jeg gjør litt for ofte),så vi var fremme i hallen rundt kvart over 8. Inne i hallen møtte vi etterhvert Kjærsti m/gjengen,og Marte med sin gjeng. Kjempekoselig! :) Og hundene var jo selvfølgelig bare såååå fine! Er jo lapphund! :) Møtte også bl.a. “tanteongen” til Arwen… Skottbekkens Basso. En livig gutt! Og likheta kunne man se – iallefall på kroppen.

Av valpene var det Lappe Tikko's Tareq som ble BIR (og BIG 3),mens Lappe Tikko's N-Sara ble BIM. Ei utrolig flott tispe med spennende farger! Hannhunden var også flott! Fikk desverre ingen gode bilder av dem :/ Her er Sara:

310510 082

I juniorklassen var det to hanner, vår Ask og en Brocaire’s-gutt (husker ikke navnet akkurat nå). Vår gutt fikk rødt,og ble plassert som nr.2. Dommeren syntes han var litt lang. Stilte Arwen for henne da hun var litt over året…fikk samme kommentaren da,så var egentlig klar over at den kom. Men resten var greit :)

310510 054

310510 102

Da jeg kom inn med Steija,så sa hun at hun likte “typen” bedre enn den forje jeg var innom med(Ask er lengre i kroppen…i følge henne,så er Steija kortere og mer den typen hun liker). Hun fikk en grei kritikk,men ble trekt kraftig for bakparten! Synd,for hun likte Steija veeeeldig godt! Hun sa at hun ELSKET hodet og uttrykket til Steija. Det var noe av det fineste hun hadde sett! Hun likte også fremparten veldig godt! Unasett…her er kritikken:

2år. brun tispe. nydelig hode. meget god front. overlinje buer over lenden og faller av i krysset med lavt halefeste. noe kuhaset bak. god benstamme. beveger seg bra sett fra siden og forfra,men ikke bak. trivelig temp. vel pressentert.  2kval (desverre ble det ingen klare bilder av oss)

1kval og 1 konk fikk Marte’s Luna :) Kjempesøt tispe!

310510 064

Vel,jeg gir meg ikke her ;) Hun har kanskje sine “skavanker”,men hun er en herlig hund,så skal fortsette å prøve! Hun er jo bare stilt ut 3 ganger! Og jeg vet hun kan bedre enn det hun gjorde i helgen…hun er vel ikke akkurat så veldig glad i å vise seg frem i ringen. Så nå blir det litt mer ringtrening fremover :)

Hadde uansett en veldig flott tur! Og Ask var – som alltid – en herlig hund å ha med seg! :) Ja,også var det kjempekoselig og møte andre lapphunder og eiere :) Ser iallefall noen av dem igjen i Trondheim i juli… Neste utstilling for Steija blir 20.juni på Oppdal. Prøver oss på rødsløyfa da ;)

Legger med en bilde som ble tatt av oss på lydighetsstevnet 1.mai…fikk det tilsendt i går. Syntes det var utrolig bra!

01.05_LP_Eva_3744

4 kommentarer:

  1. Steija er jo bare nydelig! Uansett hva enkelte dommere kan mene der og da. Lykke til videre!
    Og en flink og klok sporhund er hun, så hva mer kan man egentlig ønske seg av en hund :o)

    SvarSlett
  2. Steja er no en av mine "favoritter" også..hun er bare så herlig! Dumt det med halefestet og bakparten..Kanskje du kan trene noe med henne som vil styrke bakparten å få en bedre løpestil?
    Håper det blir rødt på dere neste gang da!!

    SvarSlett
  3. Nøve: Ja,hun har jo fått et rødt (og to blått),men vi gir oss ikke. Dommeren har jo rett i at halefestet er lavt,men i mine øyne er hun jo en av verdens vakreste fordi :) Og hun er virkelig en herlig brukshund! Arbeidslysta kan ingen klage på nei :)

    Marianne: Jeg skal trene mer utstilling med henne. Hun synes ikke det er så morsomt å løpe i ring,så da detter også halen enda mer ned. Er det noe hun synes er morsomt,så står jo halen slik den egentlig skal - selv om hun har lavt halefeste. Bare å se på spor-bildene feks :) Vel,vi skal trene litt mer utstilling,så får vi se om det hjelper...

    SvarSlett
  4. Koselige bilder, kjedelig at jeg glemte å ta med kamera..! :/
    veldig kjekt å hilse på dere, jeg syns også steja er kjempesøt!!
    Luna fikk også trekk for halefeste.. må prøve å ta meg sammen og blogge litt om utstillinga, skulle få noen bilder med eier av skottebekkens basso som tok noen fine :)
    Sara var jo blitt heelt nydelig, det var like før jeg kidnappa henne med meg hjem :) Den hærlige fargen, og så søt :) Så henne når hun var 6 uker eller noe sånt når vi var på besøk hos kjærsti, men no var ho helt forandra :) blir spennende å se hvordan fargen hennes blir til slutt ja :)

    SvarSlett