tirsdag 4. mai 2010

Opprykk kl.2, HD-røntging, Drammenutstilling + noen bilder da ;)

Må jo begynne med sist helgs begivenhet… Jeg og Steija stilte til start i lydighet kl.1 i Selbu på Hoinndagan. Var LITT(!!!!!) nærvøs,kan man vel påstå! Bilturen opp dit var gruuuusom! Jeg var ordentlig kvalm og uvell. Skjønner ikke hvorfor jeg reagerer sånn,for når man kommer i ringen,så er så og si all nærvøsitet borte – iallefall når man er ferdig med fellesdekken. Uansett… Det va 8 påmeldte i klasse 1,men bare 7 møtte. Der iblandt en annen Finsk Lapphund! Kjempemorsomt! :D Herlig å se andre tørre å stille til start med sin skjønnhet :) Og de gjorde det kjempebra! Ble nr.4 i klassen med 158,5 poeng – bare 1,5poeng unna oppdrykk…!

Vel,her er kritikken vår :) Må si at Steija var veldig “På” denne dagen,og det var herlig å gå med henne!

1.Visning av tenner        10

2.Fellesdekk                   8

3.Lineføring                   8,5

4. Fri v/fot                     9

5.Dekk fra holt               9

6.Innkalling                    9

7.Stå u/masj                 9

8.Hopp over hinder        9

Helhetsinntrykk:           10!!! 

Tilsammen 178 poeng,1 premie og nr.1 i klassen! Dermed opprykk til klasse 2! :D Poengsummene som “henger høyest” hos meg, er uten tvil Fri v/fot og Helhetsinntrykk! Synes det er vanskelig å oppnå høye karakterer her,og at vi gjorde det, er jeg veldig,veldig fornøyd med! Steija var kjempeflink! Her er noe bilder…kan hende det kommer flere senere,da jeg skulle få noen tilsendt etterhvert også. Ble ikke tatt så mange gode bilder med mitt kamera.

010510 023 Spring-masj

010510 027     Stå u/masj… jeg er ikke sur,bare veldig,veldig konsentrert :p

010510 032 Fornøyde vi er,på tur ut av ringen :)

HD-røntging og Drammensutstillinga: For en stund siden ble Veslefrikken hd-røntget. Jeg har fått svar via Dogweb’n at han er HD-røntget FRI A! :D Kan tro jubelen sto i taket! Er jo ingen selvfølge å få HD-frie avkom selv om mor og far er det. Var litt ekstra spent siden Veslefrikk brekt ene bakfoten (han er helt frisk ifra det nå) i veldig ung alder,og vektfordelinga nok ble litt “skjev” på bakparten under vekstperioden siden den ene foten ikke kunne belastes fult ut. Var litt spent på om det kanskje kom til å spille inn på HD’n,men det gjorde det altså ikke :) Så da er 1 av 5 valper røntget. Vi har fått en fin start :)

18370_419009795639_901605639_10605413_6053593_n

Så var det Drammensutstillingen…5.juni,Lapphundklubben sin. Skal du dit??! Nå har det seg sånn at Veslefrikk “Dennis” og Tonje skal på denne utstillingen og vise frem skjønnheten ;) Pga avstanden og tiden det er på,så skal ikke jeg,og får da desverre ikke til å hjelpe Tonje. Hun og Dennis har gått utstillingskurs,men dette er hennes (og hundens) første utstilling,og da er det selvfølgelig greit å kunne få litt tips og råd ifra noen som har gjort dette før – på utstillingsdagen – kanskje prøve noen runder sammen før’n skal i ringen, samt være litt sosial sammen med D&T. Så,spørsmålet mitt er: hvem skal dit,og er det noen som har muligheten til å hjelpe disse to herlige skapningene gjennom dagen??

15 kommentarer:

  1. Først og fremst; gratulerer så mye til deg og hundene. Det ligger mye bak! :o)

    For det andre, jeg skal ikke til Drammen, men jeg er brennsikker på at de andre kommer til å ta vel imot dem! Vesle Roxie kommer jo til å forelske seg pladask i Veslefrikk!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med flott resultat for deg og Steija Eva. Så utrolig gøy!! Ekstra moro er det jo når noe ikke har vært helt fornøyd med, faktisk går helt strålende:o))))

    Også så moro at flotte Veslefrikk hadde "A-hofter". Kjempebra start på HD -røntgingen til eventyrkullet ditt.

    Vi skal heller ikke til Drammen dessverre, men som Nøve tenkte jeg også umiddelbart på Roxie med familie. De har gjort dette mange ganger, er kjempehyggelige og Mariken er helt rå i ringen, så hun har sikkert mange gode tips. Jeg ville bedt Tonje ta kontakt med dem:o) Vi ønsker dem selvfølgelig lykke til, og gleder oss til rapport:o))

    SvarSlett
  3. Først så må jeg jo gratulere med kjempe flott resultat. Vi har åsså tenkt å prøve oss på litt lydighetstrening med Roxie.

    Selvfølgelig så må du bare si til Tonje at hvis det er noe hun lurer på så bare ta kontakt. Er jo bestandig artig og litt nervøst 1 gang en er på en utstilling. Så hvis vi kan være til noen hjelp så bare ta kontakt. Det er Mariken som har mest kunnskap om dette, jeg tar meg av påmeldinger og slikt.
    Ha en flott uke videre!!
    Så må jeg takke for god ord fra Nøve og Gry da.
    Alltid morro når andre legger merket til jentene mine!!

    SvarSlett
  4. Nå blir jeg litt forvirret her..stilles lapphunden på NLK på lørdagen og NKK på søndagen? Jeg trodde det var motsatt og har meldt på mira på NKK utstillingen, siden vi skal i konf på søndagen..Noen som vet?

    SvarSlett
  5. Marianne: lørdag 5.juni er det NLK som har for lapphundene. NKK har på søndag.

    Takk for gratulasjonene :)

    Gry V: Hvor gammel er Mariken? Kanskje hun og Tonje er like gamle.

    SvarSlett
  6. Hei igjen. Mariken er 15 år.
    Blir kosleig å treffe Tonje.
    Håper å treffe deg og hundene dine ved en seinere anledning!!

    SvarSlett
  7. På forhånd - Takk for hjelpen :)
    Tror Tonje gleder seg! Vi satt 1,5time i går og surra med påmelding til utstilling,dogweb'n osv...

    Ja,vi flytter sørover igjen iløpet av høsten/vinteren,så da blir vi iallefall å sees på utstillingene sørpå igjen :) Er så mange blogg-hunder og eiere vi enda ikke har møtt,så gleder meg til å komme til Østlandet igjen :)

    SvarSlett
  8. Hei Eva. Gratulerer masse med opprykk. Det er bare så gøy. HD er også kjempespennende. Alle Ahura-valpene har fått A-hofter og jeg kan puste ut litt. Nå går jeg bare og venter på om vår sjumilstøveltur til Sverige har gitt resultater. Det blir i såfall ikke mye trening framover, men litt enkeltøvelser får vi jo med oss. Gleder meg til du kommer til Østlandet til høsten.
    Lykke til med trening og utstillingen

    SvarSlett
  9. Gratulerer med flott LP- kjempe bra resultat og lykke til med kl2.

    Mariken er kjempe dyktig med Roxie i ringen, god anbefaling.

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye med opprykk til kl. 2. Du har god grunn til å være fornøyd med poengsummen. Helhetsinntrykk på 10 poeng er jo fantastisk bra og viser godt samarbeid mellom leder og hund.

    Så flotte resultater av HD-røngting, gratulerer også med det.

    SvarSlett
  11. Gratulerer med opprykk. Du må jo være kjempestolt!!!

    Dennis er en kjempeflott gutt. Elsker den fargen. Skullle gjerne vært i Drammen, men jeg har lovet meg bort et annet sted og viste ikke det var utstilling samtidig. Desverre!!!!!! Jeg er helt sikker på at Mariken og Gry Viola tar seg godt av dem. De er i gode hender der. Også er jo Sissel og Per der.

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye! kjempeflott resultat.
    Vi skal til Drammen på NLK. Bare andre gangen for oss på offisiell utstilling, så kanskje ikke så mye hjelp og tips å hente fra oss, men vi kan ihvertfall bidra med litt prating...

    SvarSlett
  13. Supert :) Gleder meg allerede - og jeg skal ikke dit ;) Håper og tror at Tonje får et godt inntrykk av utstilling og miljøet i lapphundklubben :) Morsomt om hun forstetter å stille ut :)

    SvarSlett
  14. Gratulerer med opprykk! Du kan være stolt av den gode jobben du og Steija har gjort. og så fint med A-hofter på røntginga! Det er ingen selvfølge, nei! Vi skal til Drammen begge dagene, og en hyggelig prat kan vi i alle fall bidra med. Ellers er jeg enig i at Mariken må være den rette, både flink og hyggelig jente!

    SvarSlett