lørdag 15. mai 2010

Litt spor…og Hipp-Hipp HURRA!

Først må jeg bare si til alle dere som var på treffet sist helg,og som har blogget om det…er bare LITT misunnelig! Så ut som et kjempeflott treff! Også så mange fine bilder som ble tatt… Gleder meg til det er vår tur å være med på et ordentlig lapphundtreff! :)

Ellers så har vi hatt en ganske rolig uke. Tidligere denne uken gikk jeg og Steija et relativt langt blodspor som hadde ligget litt over 14timer. Været var ikke helt gunstig – varmt og tørt – samt vi møtte på "Skogens Konge” midt i sporet! Kan vel påstå at både jeg og Steija ble litt satt ut av akkurat det. Men når vi fikk summet oss litt,så kom vi da “på” sporet igjen,og fulførte bra. Meget fornøyd må jeg si meg :)

I går la jeg hele 4(!) spor,der av 3 blodspor. Første sporet var til Kaisa. Hun synes det er kjempemorsomt med spor og feltsøk,så vi prvøde oss på en 100meters blodspor,og det gikk bra. Spor nr.2 hadde jeg lagt til mine foreldres hund,en blanding av jæmthund og svensk/hvit elghund. Hun klarte seff oppgaven uten noen store problemer. Vimset litt da hun fikk motvind,men det er jo normalt. Hun fikk vel et spor som var nærmere 300m. Så gikk jeg et “vanlig” spor med Arwen. Tror ikke jeg har gått spor med henne på minst 2år! Vi har jo stort sett kun konsentrert oss om rundering… La et spor på ca.250 m,med 2 gjenstander + slutt. Hun gikk feilfritt ifra start til slutt! :) Steija sitt spor var ikke så langt – kanskje 150m.,og det hadde ligget i rundt 1,5-2timer. Synes det er greit med et litt enkelt spor siden det sporet vi gikk sist,var lengre og vanskelig. Og som en ekstra motivasjons-piff,hadde jeg latt gubben få være i sporslutt med belønninga til henne :) Sporet gikk kjempebra! En herlig sporkveld,var det! Alle hundene gikk kjempebra,og jeg hadde ikke bare gått 4 spor med hundene,men jeg måtte jo “legge” disse før hundene kunne gå,så om ikke hundene var sliten da vi var ferdig,så var iallefall jeg det :p Jaja,nok sporpjatt for denne gang! Tror jeg ska prøve å få til sporing på mandagskvelden – etter at 17.maifeiringa har gitt seg :)

Ellers så vil Vi ønske alle hunder med eiere en kjempeflott 17.mai og ei koselig feiring! Her skal Steija og Kaisa være med å gå i toget… :) Ser frem til en trivelig dag  - og lillegutt’s første 17.maifeiring :)

HIPP-HIPP HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

150510 220 150510 176 150510 193

150510 223 150510 208

7 kommentarer:

  1. Det høres jo helt strålende ut Eva. Hundene dine (og du:o) er veldig sporflinke. Det som er litt tidkrevende er jo å legge sporet, det som er gøy er jo å gå det med hundene. Skjønner godt at du var sliten etterpå:o)

    Ha en fortreffelig 17. mai, både to- og firbente hos deg:o)

    SvarSlett
  2. Spor er gøy synes jeg :-) Litt mer min gate enn lydighet :-) Skal gå noen spor med Nieida til uka. Blodspor har jeg lyst å gå med Bjønn, han tror jeg nesten ikke trenger trening på det :-P

    SvarSlett
  3. Godt jobba, Eva! Her er det visst flere som får brukt energien sin! Ha en fin 17. mai med gullungen og hundene!

    SvarSlett
  4. Herlige hunder, og du er så flink Eva! God 17, mai til dere og :)

    SvarSlett
  5. Så flinke alle hundene var å gå spor! De liker nok veeeldig godt å få holde på med sånne ting! Vi må nok prøve spor med Dixie også en gang! Hun elsker jo å snuse ute på tur, så det må jo være noe for henne! :D

    Ha en fin 17. mai! :D

    SvarSlett
  6. Alle: Ja,spor er kjempemorsomt! Spesielt når hundene tydeligvis liker det :)

    Christian: Joda,det er morsommere med spor enn lydighet,men veeeeldig kjekt når man "får det til" i lydighet også :) Samt at det er jo veldig greit å ha lydige hunder! Ingenting er bedre enn å kunne ha hundene løs på tur - året rundt... (*kremt* ja,jeg bryter båndtvanget...)

    SvarSlett
  7. Kjempe bra Eva.
    Så gøy at du får det så fint til med spor.

    Å som vanlig,deilige bilder av hundene.

    Ønsker deg og dine en fin 17 mai :-)

    SvarSlett