mandag 5. mars 2012

Nedtelling

Nå er det under tre uker igjen til Steija venter sine valper, og kjenner at spenninga hos meg øker ifra dag til dag! På torsdagen var vi hos dyrlegen for å veie henne,og hun har gått opp 2 kg! Syntes egentlig det var ganske mye med tanke på at det da var godt og vel tre uker igjen + kanskje en dag eller to, så er ordentlig spent på antallet inn i der! Nå har hun jo aldri vært stor av seg,så er godt at hun legger mye på seg,synes jeg. Ammeperioden tærer en del på tispa,og denne gangen skal jeg prøve å fôre litt annerledes enn hva jeg gjorde på Arwens siste kull. Bl.a. bruke mer vom. Steija får nå valpefôr og vom.

Hun er fremdeles aktiv og meeeeget glad, men merker på henne at hun ikke er like spretten som før. Det er heller ikke like mye fart i henne på tur. Nå går/småjogger hun mer enn å løpe rundt som en tulling som hun gjør til vanlig Smilefjes som rekker tunge Ellers så er hun E K S T R E M T kosete av seg! Hun har alltid vært utrolig glad i kos,men nå er det sånn at hun helst vil ha kos døgnet rundt. Og vi gir henne jo så mye kos som overhode mulig!

I går tok vi frem valpekassen. Skal gjøre noen små forandringer på den,og har begynt med dette. Skal etter planen ta den inn til helgen. Mens vi holdt på ut i går med den, kom Steija bort for oss. Vi har inngjerda tomt,så hun skal da i utgangspunktet ikke komme seg noen vei. Jeg ropte og ropte,og gikk rundt huset for å se etter henne. Da jeg kom til ytterdøra vår kom hun krypende frem under trappa. De som har vært her hos oss,vet at dette er ei lita trapp,og ikke akkurat store plassen under der. Men her har hun altså begynt og grave for å lage seg fødeplass. Arwen gjorde det samme i høst… Så hun har vel begynt nedtellingen hun også Smilefjes

6 kommentarer:

  1. Spennende og koselig å følge med:o)

    SvarSlett
  2. Nieida ble småfeit mens hun ammet hun :-P Men hun fikk ganske mye valpefor av Vom og Hundemat ;-)

    SvarSlett
  3. Gøy å høre om Eva. Vi følger med dere nå, og håper på flere små oppdateringer:o)

    SvarSlett
  4. Ååh, spennende! Det blir lenge til jeg skal ha valp selv, men jeg syns det er så spennende å følge med på alle valpekull fordetom :D

    Masse lykke til!!

    SvarSlett
  5. Arwen tok av seg veldig mye mens hun ammet :/ Men denne gangen brukte jeg ikke vom (det gjorde jeg når hun hadde sitt første kull). Så nå fôres Steija på det i tillegg,og kommer til å få det mens hun ammer også.

    Blir vel ei oppdatering igjen til helgen når vi har fått valpekassa i hus :)

    SvarSlett
  6. Spennende Eva ;) Gleder meg til valpisbilder..Embla la på seg 7 kilo når hun fikk valper sist...så jammen med kan de legge på seg ;)

    SvarSlett